The Ordinary | Coverage Foundation & Serum Foundation


Toen ik kennis maakte met The Ordinary was ik vooral benieuwd naar de foundations. Omdat ik toch zeker wou zijn van de juiste kleur heb ik gewacht tot ik in Londen was om ze te kopen.

The Ordinary heeft 2 soorten foundation uitgebracht: het Serum Foundation en de Coverage Foundation.  Zoals de naam het al zegt geeft de Coverage Foundation meer dekking dan het Serum Foundation. Ik kocht ze allebei om te vergelijken.


Alle foundations zijn verkrijgbaar in 21 kleuren. Deze kleuren zijn onderverdeeld in 3 categorieƫn: 1 voor de lichtere huidskleur, 2 voor mediumkleuren en 3 voor de donkere tinten. Elke categorie word dan nog eens onderverdeeld met een tweede cijfer van 0.3 om de diepte binnen elke categorie aan te geven. Als laatste wordt er nog een letter toegevoegd aan de schaduwcode om de ondertoon te identificeren: P (Roze) en R (Rood) geven coole ondertonen aan voor respectievelijk lichter en donkerdere tinten; N geeft een neutrale toon aan; Y geeft een geel ondertoon aan. Elke schaduwcode heeft ook een beschrijvende naam. 1.0 N zoals mijn kleur is Fair Neutraal.

Drie kleuren hebben ook een extra letter: S geeft zilveren glans aan en G een gouden glans. Ze bevatten deeltjes met een licht metallic effect voor een mooie natuurlijke glans.

De foundations zijn zo gemaakt dat er minstens drie kleurtjes elke huidskleur passen en je kan ze ook gemakkelijk onderling mengen.

Weet je niet welke kleur geschikt is voor je dan kan je altijd op hun site eens kijken naar de Foundation Shade Guide pagina. Daarin staan alle kleuren uitgebreid uitgelegd met swatches.



Serum Foundation

Het Serum Foundation is een waterachtige foundation met een lichte dekking. Oneffenheden worden wel niet zo goed verdoezeld, maar de dekking is toch beter dan ik verwacht had. Nu tijdens de wintermaanden verkies ik liever een foundation die wat meer dekking geeft. Deze foundation ga ik houden voor tijdens de zomermaanden.

Coverage Foundation

De Coverage foundation geeft een medium tot volledige dekking. Je heb maar weinig nodig voor een mooie dekking. De structuur van de Coverage Foundation voelt ook veel dikker aan dan die van de Serum Foundation.




Beide flesjes bevatten 30 ml en hebben een pompje waardoor je het product gemakkelijk kan doseren.

Ik ben heel tevreden over de foundations van The Ordinary. Ze geven de dekking die ze beloven en blijven mooi zitten. Ze blenden gemakkelijk uit en zien er ook heel natuurlijk uit.

De Coverage Foundation kost £ 5,90 en het Serum Foundation kost £ 5,70.

Hebben jullie al producten van The Ordinary getest? 

Reacties

  1. Om eerlijk te zijn heb ik echt nog nooit van dit merk gehoord! Qua prijs lijkt het me wel redelijk netjes. Ik gebruik eigenlijk nooit foundation, maar ik meende dat dat altijd best wel aan de prijs kon zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de high end merken kan de foundation inderdaad heel duur zijn.

      Verwijderen
  2. Nee ik heb dit nog nooit getest. Maar de prijs vind ik goed te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De prijs klinkt echt super! En ze hebben ook veel keuze kwa kleur, dat is helemaal handig. Ik moet in winter ook echt een andere kleur hebben dan in de zomer. Ik ben echt een extreme melkfles nu, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze ken ik helemaal niet, maar het lijkt me heel erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het merk ken ik niet, maar vind de prijs wel oke. Ik zou het product best eens op je gezicht willen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zijn mooi van prijs! En een ruim assortiment aan kleuren is ook wel fijn. Ik ken het merk eerlijk gezegd niet. Maar het ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kende dit merk nog helemaal niet, maar het ziet er goed uit en de prijs is ook heel laag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi prijsje voor dit merk.

    http://dhini.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is er eentje om te onthouden, al vind ik de potjes er heel geel uitzien. Dat zou me al afschrikken. Stom natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er heel mooi uit, ik kende het merk nog niet. De kleur die jij laat zien is voor mij te licht, maar met de keuze uit 21 kleuren zit er vast ook 1tje voor mij bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat fijn dat je iets van The Ordinary uittest! Ik ben ook enorm benieuwd naar hun huidverzorging, maar zie door de bomen het bos niet, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ken het merk helemaal niet, maar het klinkt als een fijne foundation. Vindt dat altijd zo'n drama, een goede en fijne foundation vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb nog nooit gehoord van dit merk maar het ziet er wel heel erg mooi uit jammer dat ik twee linker handen heb als het aankomt op make up zou het zo willen gebruiken anders

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had ze duurder verwacht, waarom weet ik eigenlijk niet haha. Maar ik ben bang dat zijn mijn lichte huidskleur niet hebben. Binnen kort ben ik in Londen dus ga ze zeker even zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet er zeker eens naar kijken want vind ze zeker goed voor die prijs

      Verwijderen

Een reactie posten