NYX | Mineral “Set It & Don’t Fret it” Matte Finishing Powder

 

Normaal gebruik ik altijd een compact poeder om mijn make-up te setten maar sinds ik het losse poeder van Laura Mercier gebruik, wissel ik graag af. Bij NYX in Gent kwam ik het Mineral “Set It & Don’t Fret it” Matte Finishing Powder tegen en besloot deze ook eens te testen.



 


Het Mineral Matte Finishing Powder is een poeder dat ervoor zorgt dat je make-up er de hele dag mooi en fris uit ziet. Je hebt de keuze uit een lichte en een donkere kleur. Ik ging voor de lichtste kleur, Light/Medium. De meeste setting poeders zijn wit of translucent, deze hebben dus een kleurtje. Light/Medium is een beige kleurtje, waarmee je een natuurlijk resultaat verkrijgt.





Het poeder zit verpakt in een doorzichtig potje met zwart deksel. Er zit ook een verdeler in maar ik vind dat er meestal veel product ineens uitkomt. Ik doe telkens wat product in het deksel om niet teveel product in een keer te nemen.

Ik ben heel tevreden over dit poeder. Het zorgt ervoor dat mijn huid er matter uit gaat zien en dat mijn make-up mooier en beter blijft zitten. Het resultaat ziet er ook natuurlijk uit. Voor mij is het zen goedkoper alternatief voor het los poeder van Laura Mercier.

Het Mineral Matte Finishing Powder Kost € 10,40

Gebruiken jullie liever los poeder of compact poeder?

Reacties

  1. Het poeder geeft echt een mooie finish! Zelf gebruik ik geen poeder want dat benadrukte droge velletjes alleen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik eigenlijk altijd een compact poeder, weet eigenlijk niet zo goed waarom. Makkelijker denk ik? Ik vind dit er trouwens wel mooi uit zien en je verhaal maakt me ook wel nieuwsgierig haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte vroeger ook alleen compact poeder en nu ik het ontdekt heb wissel ik vaak af

      Verwijderen
  3. Het klinkt veelbelovend. Ik ben wel reuzebenieuwd.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik momenteel ook een los poeder, maar vind dat niet zo handig met verdelen. Deze lijkt wel wat op een banana poeder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de Essence fixing powder, vind ik ook een prima poeder. Ik vind losse poeder altijd zo'n geknoei ( bij mij althans haha ).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten