The Body Shop | Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask


Dat maskers helemaal mijn ding zijn konden jullie hier al zien. The Body Shop bracht er 5 nieuwe uit en ik kocht het Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask om eens uit te testen.



Het Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask is een masker waarmee je je huid detoxt door onzuiverheden en gifstoffen te verwijderen. Het reinigt de huid diep en zorgt ervoor dat je huid weer schoon en zacht aanvoelt.




Het masker bevat:
- Bamboehoutskool uit het Himalayagebergte: ontrekt onzuiverheden en overtollige oliën uit de huid 
- Groene theeblaadjes uit Japan: deze zijn rijk aan antioxidanten en catechinen en verwijderen dode huidcellen op een effectieve wijze 
- Biologische Community Trade tea tree-olie uit Kenya: laat je huid er gezonder uitzien


Hier nog eens de volledige ingrediëntenlijst:
Aqua, Kaolin, Moroccan Lava Clay, Magnesium Aluminum Silicate, Alcohol Denat., Camellia Sinensis Leaf, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Pumice, Argania Spinosa Shell Powder, Phenoxyethanol, Xanthan Gum, Parfum, Charcoal Powder, Ethylhexylglycerin, Caprylhydroxamic Acid, Argania Spinosa Kernel Oil, Butyrospermum Parkii Butter, Limonene, Linalool, Methylpropanediol, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder, Menthol, Disodium EDTA, Tetrasodium Pyrophosphate, Melaleuca Alternifolia Leaf Oil, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Citric Acid, Menthoxypropanediol, Citral, Geraniol, Coumarin, Caramel.

Hoe te gebruiken?
Eerst en vooral je huid goed reinigen. Daarna een laagje over je hele gezicht aanbrengen. Ik doe het enkel op en rond mijn neus want daar heb ik het meeste last van onzuiverheden. Een 5 à 10 minuten laten intrekken en met ronddraaiende bewegingen afspoelen.


Ik moet wel zeggen dat het in het begin een nogal trekkerig/branderig gevoel heeft, maar dat trekt weg. Na het afspoelen voelt mijn huid heel zacht aan en je ziet ook dat de onzuiverheden veel minder zijn. Aangezien ik enkel het masker rond en op mijn neus aanbreng ga ik lang met deze grote pot kunnen doen. Denk dat ik het tot één van mijn favoriete maskers mag benoemen.

Het Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask kost € 20,00.

Wat denken jullie van dit masker? Hebben jullie al 1 van de 5 nieuwe maskers getest? 

Reacties

  1. Hij ziet er wel goed uit, jammer van dat branderige gevoel. Ik ben wel benieuwd wat ik hier van zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zitten best wel speciaal klinkende ingrediënten in! Als dat branderige gevoel wegtrekt is het wel uit te houden toch? Beter dan dat het erger wordt :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem gisteren ook gebruikt, zalig! Ik heb ook nog 2 andere gekocht, binnenkort review ik ze alle 3 op mijn blog. Bij mij voelt dit masker heel koel en een beetje prikkerig op mijn ogen door de munt, maar dit trekt snel weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten